הפרס לצילום על שם הצלם מיכה קירשנר ז"ל, אשר הושק השנה לראשונה במטרה לקדם את אמנות הצילום והווידאו בקרב יוצרים ויוצרות צעירים בראשית דרכם, הוענק לסטודנטים מהמחלקות לצילום ולאמנות בשנים ג' ו-ד' הלומדים במוסדות אקדמיים בארץ:

 פרס על סך 5000 ₪ הוענק למישל בוגינסקי מהמחלקה לאומנויות הצילום והמסך במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה. בעבודה המציאה עולמות חיים שבהם מככבים בני משפחה שהגיעו עם "עליית הנקניק" מרוסיה לעכו עיר הולדתה. מגע הקסם שלה מהפך בנוף השיכון, בדמויות ובמעטה החולין של המוכר, ומנכיח באחת את הקסם המופרך שבמפגש הפרוע בין זמנים ומקומות, נורמות וקרעי חלומות שנשזרים למופע בלתי נדלה שאין בו רגע דל.

פרס על סך 5000 ₪ הוענק למעיין כהן מהמדרשה לאמנות בית ברל. עבודתה האינטימית והחודרת של מעיין כהן שואלת על עצם עשיית האמנות כהוויה שיש להתחקות אחריה בלא תיווך. היא משכילה ליצור במבעיו של הווידיאו התבוננות פנימית אינטימית וחשופה, הבנויה על זיקות פנימיות בין מערכות יחסים מרחביות ואקוסטיות, אור וחשכה, תחושת אובדן וגילוי. עבודתה הפואטית פועלת מתוך חירות בעולם הווידיאו-ארט כבעולם רב-תחומי אך קיומי וממוקד, ומחדשת בו באומץ ומקוריות.

בנוסף, הוענקו ציונים לשבח לסטודנטיות/ים: מג'ד בדיר מהמחלקה לאומנויות הצילום והמסך ויצו חיפה, חי שלום  מהמחלקה לאמנות בצלאל, גיא גלסברג מהמחלקה לאמנויות הצילום והמסך ויצו חיפה, דפנה אמירה מהמחלקה לצילום בצלאל, חי טובול מהמחלקה לצילום בנשר.

הזוכים נבחרו על ידי ועדת שיפוט שהורכב מאנשי מקצוע מובילים בתחום, מרצים במחלקה לאומנויות הצילום והמסך ותורמי הפרס, ביניהם המרצה לצילום תמר סצמסקי, צופית קירשנר והאוצרת גליה בר-אור, במסגרת יום עיון שנתי לזכרו של הצלם מיכה קירשנר ז"ל, אשר התקיים ביום חמישי (17.6) במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, שם שימש כראש המחלקה לצילום במשך 15 שנים. קריטריונים לזכייה יורכבו ממקוריות, חדשנות וטביעת אצבע אמנותית ייחודית.

 ערן חדד ברק, ראש המחלקה לאומנויות הצילום והמסך במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה: "מיכה קירשנר ז"ל, הוא בין הצלמים המשפיעים והבולטים שפעלו בארץ. תחת עדשת מצלמתו הוא היטיב לתאר את הכיעור, הכאב והיופי השלובים יחד בחברה הישראלית. מיכה כיהן כראש המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה בין השנים 1997-2012. כמרצה, הדגיש את חובתו של מדיום הצילום להוות כלי פוליטי בעל אחריות תרבותית וחברתית. פרס זה על שמו מהווה חלק מהמורשת העשירה שהשאיר אחריו, כצלם מעורר השראה שחסר לכולנו"

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY