נמל תעופה על אי מלאכותי

ההסתדרות מנסה לטרפד. יצחקי צילום: דוברות אונ' חיפה
ההסתדרות מנסה לטרפד. יצחקי
צילום: דוברות אונ' חיפה

 

מנכ"ל משרד התחבורה נאם בכנס באוניברסיטת חיפה והבטיח כי נמל נוסף יקום בחיפה וכי האופציות לשדה תעופה נעות בין רמת דוד לבין פרויקט בים.

כאשר ברקע, בית הדין לעבודה דן בעיצומים של עובדי נמל אשדוד, מנכ"ל משרד התחבורה אמר בכנס באוניברסיטת חיפה: "ההסתדרות ניסתה, ועדיין מנסה לעכב את הקמת שני הנמלים החדשים, אבל העניין הוכרע והממשלה מאוד מחויבת לנושא: יוקמו שני נמלים חדשים שינוהלו על ידי גורמים פרטיים".  מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי אמר את הדברים בכנס השלישי לחקר הים התיכון של אוניברסיטת חיפה. הוא הבהיר בדבריו כי הוא אינו רואה בעובדים או בהסתדרות אויבים, אולם הוא שב וחזר כי העניין העקרוני הוכרע וכי אין שום דרך לשנות את ההחלטה. "הרכבת הזו כבר יצאה מהתחנה. יהיו רציפים פרטיים ותהייה תחרות", אמר. יצחקי הוסיף כי לאור הקמת הנמלים החדשים – בחיפה ואשדוד – משרד התחבורה מחויב להרחיב את דרכי התחבורה באזורים אלה. "יש לנו הסכם חתום עם משרד האוצר על מיליארדי שקלים לגבי פיתוח כבישים ורכבות ובעוד כשבועיים כבר נתחיל את העבודות להמשכת כביש שש לצפון".

גם בנושא התעופה היה לו מה לומר: "נתב"ג מתקרב במהירות לשיא יכולת הנשיאה שלו. נתב"ג כמעט ולא יכול להכיל את הציבור הישראלי שרוצה לטוס לחו"ל וגם אם נקים זרוע רביעית או חמישית זה לא ייתן פתרון אמיתי". לדבריו, הפתרון עליו החליטה הממשלה לטווח הקצר הוא הקמת נמל תעופה משלים באזור רמת דוד ואף הוסיף כי משרד התחבורה כבר נמצא בשלבי תכנון ראשוניים לשדה באזור זה.

הוא גם הציג פתרון לטווח ארוך יותר, פתרון מפתיע מעט, עליו שב וחוזר זה זמן ממושך פרופ' ארנון סופר, ראש קתדרת חייקין מאוניברסיטת חיפה, שישב ממש בשורה הראשונה – הקמת נמל תעופה על אי מלאכותי. "זהו פתרון שכבר מדברים עליו בממשלה. אני צופה שיוקמו איים מלאכותיים ואני רואה גם שנעשים מהלכים בכיוון בממשלה".

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY