סטנד-אפ נשי למען נשים

פמינייט בסינקופה

ערב סטנד-אפ נשי ב"סינקופה בר". מיטב הנשים המצחיקות בארץ תהינה שם ובמחיר הסמלי שכל הטוב הזה עולה תוכלו לעשות מעשה למען נשים במעגל הזנות.

צחוקים למען נשים
צחוקים למען נשים

אפשר גם לצחוק בדרך למטרה חשובה. ערב סטנד-אפ עם המיטב הנשי שבתחום: נעמה רודריגז, רותם זיו, הדר פריאנטה, מיטל אבני, ייתקיים מחר (רביעי) ב"סינקופה בר" בעיר התחתית. כל ההכנסות מהערב המצחיק הזה קודש למטרה בכלל לא מצחיקה – עזרה לנשים במעגל הזנות.

"חיפאיות", התא הפמיניסטי לקידום נשים באקדמיה בחיפה, אירגן את הערב החשוב הזה בעזרת ה"סינקופה" שתרמו את המקום. זהרה ביטון אוזנה, יו"ר התא, מבהירה מה עומד מאחורי עוד ערב של צחוקים בריאים: "אופק נשי, הארגון שבשבילו הרמנו את הערב הזה והמתנדבות שלו הן סוג של קדושות. עובדות על תקציבים מינימליים כדי לעזור לנשים במעגל הזנות בחיפה, למצוא להן עבודה ומקום לישון, לתת להן תקווה ועתיד חדש שמחוץ למעגל הזה. בפעילות בתא אני תמיד שמחה ותמיד מחפשת איך אפשר לעזור לנשים במעגל כי בעיני אין נושא חשוב מזה. הן פה ממש, בחיפה, ברחוב, בדירות, בשוליים החיפאיות שאנחנו הולכות לצדן, הן נשים כמונו ואנחנו צריכות לעמוד יחדיו, זו לצד זו".

-יש כאן כמה שכבות של סולידריות, גם התרמה של נשים למען נשים וגם ערב שכולו סטנד-אפ נשי, שלא מקבל מספיק במה. זה היה מכוון?

"בהחלט, סטנד-אפ נשי הוא חשוב, רוב הסטנדאפיסטים כיום הם גברים והבדיחות הן שוביניסטיות וגזעניות כמעט תמיד. אני חושבת שזה על גבול החתרני, נשים שמצליחות להצחיק מבלי להיות פוגעניות. הומור תמיד משמר סטטוס קוו מאד מסוים ומדיר את מי שלא מעוניין לזרום אתו. שלא נדבר על כך שפמיניסטיות בפרט נחשבות כהורסות שמחות וממורמרות רק כי אנחנו לא מוכנות לצחוק שוב מבדיחה על המראה החיצוני שלנו, כישורי הנהיגה שלנו, ההשתעבדות שלנו ל'הורמונים' מומצאים וכולי. יש משהו מרענן מאד בלבוא ולהקשיב לנשים עם הומור עצמי, שנונות וחדות. לא תראי בסטנד-אפ נשי ירידה והקטנה של אנשים אחרים, כי זה פשוט לא עובד ככה. אנחנו מעדיפות סולידריות על הפרד ומשול ולא צריכות להרים את עצמנו על חשבון אוכלוסיות מוחלשות וזאת למרות שכולנו גדלנו על ברכי התודעה של "נשים, נשים שק של נחשים".

מה עוד צפוי לנו מה"חיפאיות"?

"התא מארגן הרבה אירועים, בפעם הקודמת זה היה ערב יצירה נשית עם כמה אמניות מדהימות, ביום המאבק באלימות עשינו התרמה באוניברסיטה ובטכניון לארגוני נשים בחיפה ובערב עזרנו לארגן את העצרת  'נשים לזה סוף'. "חיפאיות" מתכננת שנה מאד עמוסה, אחרי ערב הסטנד-אפ עוד מחכים לנו פאנלים, הקרנות, ימי עיון, ועוד אירועי תרבות חיפאיים פמיניסטיים התא לוקח חלק בהרבה אירועים מחאתיים וממשיך את מטרתו לקדם נשים באקדמיה".

 

4 COMMENTS

LEAVE A REPLY