נטלי אוחיון, לירז סירין וגלית אביצרור הן שתי אחיות וחברה מנהריה שהחליטו להכנס לעולם המסעדות בצפון שנשלט על ידי גברים. כיום עשור שנים לאחר אותה החלטה הן כבר חולשות על שני סניפים של הרשת היוקרתית 'רפאלו.' ביקרנו בסניף הדגל במתחם 'ביג קריות' שהחודש מלאו שנה להקמתו" מצפים שנשים בענף יהיו מאמות שעושות קובות וקוסקוס אבל אנחנו מוכיחות שאפשר להגיע הכי רחוק שאפשר."

"החודש חגגנו שנה להקמת הסניף החדש ביותר של הרשת האיטלקית היוקרתית 'רפאלו' במתחם 'ביג קריות."בסניף זה תגברו הבנות את השותפות עם רכש מדויק העונה לשם השף רועי הלוי, זוכה 'משחקי השף' (עונה 3) .ליום ההולדת הביאו נגנים ושפים מוכרים דגומת קרלוס והשף עומר מפופינה יחד עם העיצוב

המוקפד זה היה לאירוע מושלם. בין האורחים שנהנו הסתובבו בניהם שלישיית הבנות ללא מניירות מיוחדות כך שהאורחים יכלו בקלות להתבלבל בינן לבין המלצריות אך נשים אל'ו מהוות 'עוף חריג' בענף המסעדות הקשוח והן מנהלות ביד רמה את המקום שקובע סטנדרטים חדשים בענף המסעדות .

כששלישיית הכוח הנשי נכנסה לתחום שנשלט על ידי גברים היו הרמות גבה "כשסיפרתי לכולם שאני בתחום המסעדנות הם חשבו שאני מבשלת קוסקוס וקובות" סיפרה אוחיון כשהיא צוחקת אך גם מסגירה את הדיעות הקדומות שיש בענף הלא פשוט הזה .את תחילת דרכן ברשת החלו בסניף רפאלו קריון הסניף הראשון והכשר היחיד עד כה :"הרגשנו ש'קטן עלינו 'ומשם הדרך לסניף הבא נסללה".

רשת רפאלו נוסדה בשנת 1993 ומאז ועד היום – התפריט של רפאלו מבוסס על חומרי גלם איכותיים ומשלב בין מיטב המאכלים האיטלקיים המסורתיים לבין שימוש בטכניקות בישול חדשניות. "המסעדה יודעת לקחת את האוכל האיטלקי האהוב" מספרת אוחיון "ומתאימה אותו לחיך הישראלי".

לפני שנה קבלו הבנות שטח במתחם 'ביג קריות' ושם הקימו מסעדה נוספת של הרשת עם גלאם יוקרתי  שמתחיל בעיצוב איטלקי מודרני של האדריכל ירון טל שבמרכזו בר איטלקי שמאחוריו כוורת יינות חלומית ושולחנות גבוהים "ואל תשכח לציין שיש לנו אפשרות לקיים אירועים עד 70 איש."

בסניף רפאלו ביג קריות מי שאמון על האוכל הוא שף רועי הלוי ביחד עם צוות טבחים צעיר ,תוסס ומוכשר. "יש לנו חדר הכנת פסטה שקוף בו ניתן לראות את תהליך הכנת הפסטה מראשיתו ועד סופו. ואת הדגים אנחנו מפלטים בעצמנו ". ככלל המטבח יצרני אשר מייצר הכל החל מהפסטות והבצקים וכלה בקינוחים משגעים.

ניוקי בושה ברולה

לאחר ההקדמה הזו הגיעה זמן גם לטעום מהמטעמים של המקום : פתיחה מצוינת יכולה להיות עם מנת פטה כבד שמגיעה עם רוטב פטל ומחית פיסטוק זה מוגש בליווי קרוסטיני איטלקי בשיכר. מנה מופלאה שגם מצוינת לסטורי

למתקדמים אני יותר מממליץ על מנה מיוחדת שהיא גם יחסית חדשה ברשת : ניוקי סלק בושה ברולה -ניוקי סלק ברוטב שמנת, שום, תרד, ערמונים, גבינת בושה מקורמלת ואגוז מוסקט .

מנה עיקרית מיוחדת ומושקעת היא טוריליני עגל שמגיע במילוי לחי עגל ובשר אונטריב, קרם ארטישוק ירושלמי, אפונה, בצלצלי שאלוט שחומים, ארטישוק וגילופי פרמז׳ן . מנה עשויה היטב בעלת עושר טעמים. 

לקינוח טעמתי את המעדן האיטלקי המוכר טרמיסו שכאן הוא עשוי ביד אמן עם קרם מסקרפונה בישקוטים טבולים באמרטו ואספרסו/ 

טל | ,0779386015 ,*2366כתובת: שד' ההסתדרות 248 חיפה

 

שעות פעילות:
א'- ש': 12:00-24:00

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY