לא יהיה זה מוגזם להגיד שאיקאה הפכה ליעד חובה אצל הישראלי, בין אם מדובר בזוג צעיר, סטודנט בדירה שכורה או מי שמעצב  חצר בבית פרטי. לקראת החג ועם השקת קולקציה חדשה נערכה מסיבת עיתונאים באיקאה קרית אתא. אז כמה אנשים מבקרים בסניף מדי שנה, אילו פריטים התחדשו שם ולמה, למרות שצפויים להגיע לסניף  בפסח 13 אלף איש מדי יום בפסח, כדאי לקפוץ לשם בחול המועד

"במיוחד לקראת החג, אנחנו רוצים להראות 2 הפתרונות שאיקאה מציגה : עיצוביים לצד שמארח ומצד שני מתנות לחג בתקציב נמוך עד גבוה עבור הצד שמתארח" אומר אליק קפלן מנהל הסניף שבקרית אתא שחגג עכשיו 3 שנים "יפות" כהגדרתו .

לדבריו, בסניף מתאחרים 2 מיליון מבקרים בשנה , ובפסח הם מצפים ל-13 אלף איש מדי יום . ואיך המכירות בהשוואה לשני הסניפים האחרים של איקאה בראשון לציון ובנתניה? "אנחנו מוכרים קצת יותר מנתניה, פחות מראשון", הוסיף, "אבל אנחנו עומדים בתחזיות שהצבנו לעצמנו. בסניף יש 8,000 מוצרים ולפי סקרים רבים שנעשו יש לא מעט מבקרים שהם פעם ראשונה באיקאה".

הסניף כמובן יהיה פתוח בחול המועד, המסעדות שלו (שדי פופולאריות גם בשאר השנה) הן כשרות למהדרין ובכל הסניפים  יתקיימו בחג הפעלות לילדים והצגות פעמיים ביום  בשעות 12:30 ו-18:15.

"איקאה היא עוגן, לא סתם קוראים לזה כאן מתחם כי אנחנו מכוונים גליל מערבי, חיפה, זכרון יעקב, לאפשר חיי יום יום טובים יותר זה החזון שלנו", אומר קפלן. "היא מאפשרת יום בילוי כמו קניונים אבל באופן נעים ואינטימי. בימים שני שלישי ורביעי יש לנו בופה של אוכל כפי יכולתך , יש משחקיה עם בייביסיטר לילדים גמולים. חשוב לנו שהלקוח יסתכל על איקאה כמקום שיוכל ליהנות ממנו. לקוחות העתיד של איקאה הם הילדים שאוכלים כאן גלידה ב-2 שקלים".

הקטלוג של איקאה יוצא אחת לשנה ומחירי המוצרים שלו קבועים אבל חשוב לדעת שבחברה יש גם קולקציות תחומות זמן שמגיעות אחת לתקופה כדי לרענן את המדפים ובוודאי את עגלת הקניות שלנו.

כאלו הן הקולקציות שהושקו לאחרונה: ספריד שהושקה בפברואר האחרון  ומביאה צבעונית, אורבנית.  הקולקציה העיקרית שהושקה היא קולקציית JASSA  היא נוצרה על ידי מעצב העל ההולנדי פיט האין איק, הקולקציה החדשה שואבת השראה ממסורת העיצוב באינדונזיה ובדרום מזרח אסיה, כולה עשויה בעבודת יד ובחומרי גלם טבעיים. כל פריט בקולקציית JASSA עשוי מראטן, במבוק, יקינתון מים, עשב ים וכותנה, חומרים אורגניים שנעימים למגע.

מבין המוצרים החדשים שהגיעו ועודם יגיעו בימים הקרובים לסניפים, אהבתי במיוחד את ליין הרהיטים הרב שימושיים שהוצגו בפנינו, אשר כמו שמגידים אותם בחברה  הם רהיטים שנועדו ל'חיים גמישים'. מדובר ברהיטים קלים שאפשר להזיז אתם שכן לחלקם רגלי גלגלים ובאופן כללי הם  לא מחויבים לחלל מסוים. כך תמצאו למשל מערכת אחסון  מעץ מלא שמזוהה עם הסגנון הסקנדינבי, פופים , שולחן קפה שניכרת בו חשיבה על כמה מטרות  והוא אמור להיות פרקטי ולאו דווקא קישוטי . מי שאולי תשחק בסלון הפרטי שלי, היא ספה נאה על גלגלים שתחתיתה משמשת כמקום אחסון לספרים עיתונים או מוצרים מקבילים .

בנקודה זו כדאי להזכיר גם את אלמנט עיצובי החללים בחנויות, "החדרים" שפזורים בחנות ומעוצבים באופן מעורר השתאות, שלפעמים גורם לי אישית לרצות לגור באחד כזה. כנראה שלא במקרה :"החשיבה היא על כמה מטרות, פרקטיקה ולאט דווקא קישוטיות", הוסיפה אפרת צור פורת מנכ"לית השיווק של הרשת.

3 COMMENTS

LEAVE A REPLY