פארק ״אגם הפרפרים״ בשטח המפעל שמשתרע על שטח של כ-15 דונמים שכולל 2 אגמים, אחד קבוע ושני עונתי – שיצבור מי גשם שיורדים בשטח, מתוכנן להיפתח בסוף שנת 2021,הפארק הינו פתוח ולא כחממה סגורה ויאפשר לפרפרים באזור לשהות ולהתרבות בפארק. הפארק יכלול ביוטופים טבעיים כולל חורש פתוח, שיחים וצמחים רב-שנתיים וחד-שנתיים, רחבות של פרחי בר וצמחי תבלין, המותאמים לצרכי הפרפרים באזור.הביקורים בפארק אפשריים לקבוצות בתאום מראש.

בעוד הפרפרים הולכים ונעלמים מעולמנו בגלל מצוקה סביבתית מעשה ידי האדם – הנובעים מזיהום אוויר ומים שימוש בחומרי הדברה בחקלאות ובבית שהורגים גם את הפרפרים. פארק הפרפרים ישמש מקלט למיני הפרפרים – בפארק הם יוכלו לחיות ולהתרבות ולאזן במקצת את תהליך היעלמותם מסביבת חיינו.

הפארק ממוקם ביוזמת חברת קליל בשיתוף עיריית כרמיאל, ודובי בנימיני מומחה עולמי לפרפרים. בתהליך התכנון נעשה סקר חי וצומח בשטח המיועד לפארק מיתוך כוונה לשחזר את הטבע המקומי ודובי בנימיני משמש כמומחה מלווה לפארק ״אגם הפרפרים״ של קליל, במסגרת תפקידו עשה סקרי פרפרים לפני הקמת הפארק ויעשה לאחר פתיחתו. הסקר נעשה בסטנדרטים בין לאומיים ויוכיח את אפקטיביות הפארק באופן מדעי בהגדלת אוכלוסיית הפרפרים באזור, תוך הנחיות איזה צמחים ישתלו כצמחי פונדקאות לפרפרים השונים ואיזה לצורך צוף.בעתיד יוקם במפעל קליל מרכז מבקרים שיהיה חלק ממסלול הביקור.   

באזור הפארק (בקעת כרמיאל) נמצאים כ- 42 מיני פרפרים.

צורי דבוש יו"ר חב' קליל : " לאחר תכנון מדוקדק, שהחל ב2013 הקמת פארק הפרפרים הינו הגשמת חזון שמתחבר ליעוד של קליל ״לגרום לסביבותינו לחייך ולהיות גאים במעשינו״  ומביא לידי ביטוי את מחויבותנו לא רק לשמור על הטבע אלא להחזיר לטבע".

פרדי אבוקרט מנכ"ל חב' קליל : "אני גאה להיות חלק מחברת קליל שלוקחת על עצמה פרויקט שכל מטרתו חיבור עם הטבע והסביבה וחיבור לרוח האדם. הפרפר מסמל את ערכי קליל; יופי, קלילות, חיוביות המזכירה את רוח החברה ומוצרי קליל".

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY