רבים מכירים את מבנה רצועת החוף במפה לפי הצורה הייחודית שנוצרת לקו החוף בעקבות כניסת רכס הכרמל לתוך הים, אבל כמה מכירים את רצועת החוף שנמצאת צפונית לראש הכרמל?

רצועת החוף שבין חיפה לעכו יוצרת שילוב מושלם בין חופים חוליים לבנים וים מסודר שמהווים תנאים אידיאלים לפעילות של ספורט ימי.

בדיוק במרכז רצועת החוף בעיירה קטנה בשם קרית ים נמצא המרכז הימי הגדול ביותר בכל אזור הצפון, המרכז הימי בקריית ים מאפשר למעוניינים בכך ללמוד ולהתנסות בגלישת גלים, חתירה על סאפ, גלישה בעזרת עפיפון (קייטסרפינג) חתירה על קיאק וגלישת רוח ושייט.

תודות למבנה רצועת החוף המיוחד נהנה המרכז הימי מתנאי מזג האוויר המאפשרים פעילות לאורך כל השנה (כן גם בחורף)

טיפ למי שרוצה ללמוד קייט סרף ( קייטסרפינג )

בנוסף לרוחות הצפוניות החזקות שיש בכל חופי הארץ בזמן עונות המעבר ישנה תופעת טבע ייחודית שמאפיינת רק את קריית ים

בזכות הרוחות המערביות שמנשבות במהלך הקיץ וזורמות לאורך הר הכרמל נוצר אפקט ונטורי אשר מעצים את עוצמת הרוח ומאפשר לגולשי הקייטסרפינג ליהנות מרוח מקומית חזקה בכל יום ובשעות קבועות, תופעה מקומית זו הפכה את המרכז הימי בקרית ים למקום שאליו באים גולשי קייט מכל רחבי הארץ על מנת להתאמן וליהנות מהרוח החזקה שכאמור נושבת רק בקרית ים.

טיפים לגולשים על גלשן גלים

בחורף כאשר מזג האוויר סוער ורוחות דרומיות חזקות מנשבות ויוצרות זרמים וגלים חזקים לכל אורך החופים בארץ הר הכרמל חוסם רוחות אלו ומשאיר את מפרץ חיפה מסודר וללא השפעת הרוח, תופעה זו מאפשרת לגלי גיבוה (סוול) מסודרים ומושלמים להגיע אל חופי המפרץ ולייצר תנאי גלישת גלים מושלמים עם גלים מסודרים בצורת צינורות כמו שרואים רק בטלוויזיה. גם בימי חורף קשים ביותר המרכז הימי בקרית ים שוקק חיים ושוב ניתן לראות שיירות של גולשים מכל רחבי הארץ ממהרים לים כדי לתפוס את הגל המושלם

טיפ למחפשים מידע על סאפ

כמעט בכל בוקר במהלך השנה הים מול המרכז הימי של קרית ים שקט ומאפשר לאלו שמבקשים ללמוד לגלוש על סאפ לגלוש וליהנות מהשקט ומהחופש שחתירה על סאפ מעניקה, מכיוון שהחוף מוגן יחסית משלשה כיוונים הים רגוע ומאפשר לגולש לעמוד על הגלשן בקלות רבה יותר ולהתרכז בנוף של הר הכרמל מצד אחד או את הנמל העתיק של עכו מצד שני, הגולש מרגיש את החיבור אל הים והטבע , יכול לשמוע ולראות את הדגים מקפצים ולחוות שלוות נפש רוחנית ומרגיעה. במידה ותזדקקו לרכוש ציוד גלישה או ייעוץ או מידע בכל הקשר לסאפ הצוות האדיב שנמצא במרכז הימי בקריית ים ישמח לעמוד לרשותכם בטל 04-8444473 או דרך האתר www.surfo.co.il

 

14 COMMENTS

LEAVE A REPLY