גולדברגר טכנולוגיות מכניות בע"מ : ניהול נשי מנצח בסביבה גברית

בתור הבעלים והמנכ"ל של חברת מתכת ועיבוד שבבי, רעות גולדברגר בהחלט בולטת ומיוחדת בשטח. אבל כמי שגדלה לתוך העולם הזה דרך מפעל המתכת של אביה, לעבוד על מכונה או לנקות גראדים זה טבעי עבורה. את 'גולדברגר טכנולוגיות מכניות' הקימה רק לפני שמונה שנים וכבר הצליחה להביא את החברה לחזית הקדמה הטכנולוגית ולייצור עבור הלקוחות המשמעותיים בארץ

רעות במשרדה

זה ידוע מכבר שנשים הן מולטי טאסקינג- מסוגלות לעשות כמה דברים בבת אחת אבל כשהאישה היא גם מנהלת מפעל מתכת מתקדם , הכישורים האלו יכולים לנסוק אלא על. זה מה שאני חושבת בעודי יושבת מול רעות גולדברגר בעלים ומנכ"ל של גולדברגר טכנולוגיות מכניות בע"מ – מפעל מתכת ועיבוד שבבי. רק בעשר דקות הראשונות לפגישה, היא הספיקה לקבל 6 שיחות טלפון ו-4 עובדים נכנסו למשרדה, זה לא כולל הפרעות של הודעות בנייד כמובן. וגולדברגר כמובן משתלטת על הכל במקצועיות של אישה צעירה בסך הכל בת 33, שהיא גם בעלת משפחה.
"זה שאני מצליחה לחלק את הקשב שלי ולהתייחס לכולם, זה יתרון שלגברים אין אותו", היא צוחקת, "יש לי חלוקת קשב טובה ואני מצליחה לעשות כמה דברים".
היא, אגב, מנהלת רק גברים וגם שם יש לה יתרון. "בתור אשה אני יודעת איך לבקש את הדברים ולהציג אותם בצורה כזו שאני מצליחה לגייס את האנשים איתי, את הלקוחות, סוג של אינטליגנציה רגשית שיש לנשים וזה נותן יתרון יחסי בכל ניהול, בפרט אם זה ניהול של עובדים גברים".
גם הדרך שהגיעה רעות עד לניהול החברה היא מעניינת ומשלבת יוזמה נשית וחריצות.
גולדברגר טכנולוגיות מכניות בע"מ היא מפעל לעיבוד שבבי שמייצר פריטים בקבלנות משנה על פי דרישת לקוח. החברה הוקמה ב-2009 כשרעות ואחיה הצעיר גל החליטו להיכנס לעסק של אביהם אריה, הבעלים של א. בליצבלאו תעשיות מתכת, שבפארק התעשיות בר לב (שם יושבות כיום שתי החברות) "אני ואחי חיינו את המפעל מגיל מאוד צעיר, רצינו לקדם את העסק ולהרים אותו קדימה. בליצבלאו היה אז מפעל לעיבוד שבבי כמו שאנחנו- גולדברגר אבל אז היה מאוד קטן, היו רק שני עובדים, אבא ועובד נוסף והמכונות היו יחסית ישנות", היא מספרת.
הם התחילו מאחורי הבית שלהם, במושב בצת. רעות הייתה ועודה אישה בעולם של גברים :"בתחום הזה אין כמעט נשים בתפקידי מפתח של ניהול או מנכ"לות, אלא רק פקידות. לא היה לי יותר מידי רקע אלא רק ממה שידעתי וחייתי בבית. כשנכנסנו למפעל הייתי עושה את הכל, גם עובדת על מכונה כשצריך, עורכת ביקורת על חלקים, ענייני שיווק, שולחת ללקוחות את החלקים פיזית ונוסעת אליהם כמו שליחה, מנקה גראדים לחלקים".
– נשמע לא פשוט
"אף אחד לא לימד אותי, הכל למדתי על בשרי תוך כדי ניסיון, זה תחום מורכב אבל 'זרם' לי כי יש לי קליטה מהירה, זה המזל".
בהמשך הם הצליחו להשיג תקני בטיחות חשובים כמו תקן איזו 9001 לתעשייה , מה שאפשר להם במהרה לעבוד עם לקוחות משמעותיים בתחום הביטחוני והאזרחי כמו חברות פלאסן ורפאל. בסביבות 2011 החברה עברה לקיבוץ שמרת וגם קנתה מפעל שהיה שם, ביחד עם הפעילות והציוד שלו. גולדברגר גדלה כבר לחברה עם שמונה עובדים וגם מחזורי הפעילות שלה גדלו בהתאם. ב-2013 נולד שיתוף הפעולה עם א. בליצבלאו, מה שהביא לעבודה על פרויקטים גדולים מאוד, רכשו מכונות וציוד חדשים וגם מספר הלקוחות גדל.

 

עם אחיה מימין
עם אחיה מימין

המכונות מייצרות את חלקי המתכת שהחברה בעצם עושה. בין המכונות שנקנו: מכונות חמישה או שבעה צירים, מבית מולטוס שנחשב למתקדם ביותר בשוק, מקצר ומייעל זמני עבודה כשכל מכונה עולה מיליון וחצי דולר. החברה מקבלת שרטוטים ודרישות מהלקוחות ומייצרת עבורם, לפי התכנון שהם רוצים , חלקים כמו פריטי מתכת ופלסטיקים. "אנחנו תמיד מתקדמים עם השנים, משתדלים להיות בקדמת הטכנולוגיה, אנחנו יכולים להגשים כל פנטזיה שהלקוח רוצה לייצר בין אם זה לקוח שמייצר קורקינטים או לקוחות ביטחוניים שמייצרים פריטים לצבא", אומרת רעות, "תמיד נשמור על שירות מאוד צמוד ללקוח וזמינות לכל בעיה או דבר שהוא צריך כשאני אישית דואגת להיות מעורבת כמעט בכל הזמנה שמגיעה למפעל".
בעקבות שיתוף הפעולה עם בליצבלאו והגדילה בכמות הלקוחות, גדלו גם מספר העובדים בגולדברגר ל-35 עובדים נבנה מבנה חדש בגודל דונם בפארק התעשיות בר לב, שבו הם יושבים יחד עם אנשי א. בליצבלאו, "ב-2015 זו הייתה הקפיצה הגדולה ונקודת התפנית שלנו בעסק בתחילת הדרך היו לנו 3 או 4 מכונת והיום אנחנו עם 22 מכונות", רעות אומרת, "האיחוד והמעבר לבר לב והעובדה שאנחנו יושבים באותו מבנה מאפשר לתת ללקוחות שירות הרבה יותר מקיף שלא מסתכם רק בעיבוד שבבי, לתת ללקוח ייצור מלא כולל הרכבות וצביעה".

היתרונות שלהם על פני המתחרים די ברורים : ליווי צמוד גם של ההנהלה לכל הזמנה שמגיעה למפעל, יחס אישי, פתרון בעיות גם מבחינה הנדסית או טכנולוגית ומענה על תקלות. הנה מקרה לדוגמא שרעות מספרת: "קיבלנו הזמנה ביום רביעי האחרון מלקוח שמועד ההספקה שלו בסוף החודש, זה עוד שבועיים מהיום , בחמישי אחרי שהוא שלח את ההזמנה התקשר שהוא צריך שנעזור לו בדחיפות עם שלושה פריטים שחסרים לו בזמן , הוא ביקש שזה יגיע ב-28 לפברואר אבל תוך שני ימי עבודה בלבד הוא קיבל את המוצר".

תחום נוסף שגולדברגר עוסקת בו קשור לייצור תבניות מזון לכל מפעלי המזון בארץ, לפי דרישת מהנדס המזון באותו מפעל. הנה דוגמא חביבה שממחישה זאת: בנק הפועלים עשו שיתוף פעולה עם הבורגר ראנץ כד לייצור שניצלים בצורה של הדמות דן חסכן ושכל שניצל יהיה במשקל 80 גרם. גולדברגר ייצרה את התבנית שממנה יוצר השניצל הזה . "אנחנו מייצרים תבניות בכל הצורות שהמהנדס מזון חלם עליהם בלילה, כל השיגעונות, הוא אומר את מה שהוא רוצה ואנחנו גורמים לרצון שלו להתגשם".

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY