לראות את התמונה השלמה- ניתן באהבה

אתגר מורכב ומסקרן הוא להתבונן על הנפש פנימה ולהבין מהם הצרכים העמוקים שלנו. יחד עם זאת, באמצעות משחקים וקלפים טיפוליים ניתן ליהנות מהאתגר, בין אם באופן אישי, במפגש עם חברים או בסדנאות אימון ומודעות. דוגמא נאה לכך היא פאזל אימוני למבוגרים בשם "התמונה השלמה" מבית היוצר של "ניתן באהבה", אשר יראה אור באפריל הקרוב.

"ניתן באהבה" הוא בית יצירה לקלפים ומשחקים מומלצים על ידי מכון אדלר ומיועדים לאימון, העצמה ותקשורת משפחתית. באפריל הקרוב יושק, כאמור, מוצר חדש – "התמונה השלמה". המשחק הוא למעשה פאזל אימוני למבוגרים שבנוי משלושה חלקים או שלבים – תמונה, תובנה ושאלה. מטרתו היא לאפשר חקירה עצמית מעמיקה ולהביא להרחבת המודעות, להאיר בתוכנו צדדים שטרם פגשנו, להכיר אותם ולחבר עוד ועוד חלקים לפאזל החיים שלנו.

כיצד יוצרים את פאזל “התמונה השלמה”?

פאזל "התמונה השלמה" כולל 90 קלפים ענקיים )הגודל מותאם גם לעבודה בקבוצות(.מדובר במוצר ראשון מסוגו בעולם הקלפים והאימון, הן מבחינת גודלם של הקלפים והן מבחינת צורתם – צורת הפאזל. הקלפים מתחלקים לשלושה סוגים:

  • חלק התמונה )קלפים השלכתיים( – בחלק זה יש תמונה עם כותרת ונושא הקלף. כך לדוגמא, הנושא עשוי להיות דימוי עצמי, אמונות מגבילות, מה יגידו, מערכות יחסים, לצאת מהדרמה, להיפרד מהישן, לצאת לדרך, ועוד.
  • חלק התובנה והמשימה – קלף זה מתחלק לשניים: החלק הראשון הוא משפט עם תובנה על נושא הקלף, והחלק השני הוא משימה אימונית מתאימה שמטרתה להניע לפעולה ולתרגול הנושא.
  • חלק השאלה – תפקידו של קלף זה הוא להניע לפעולה באמצעות שאלה ממוקדת המכוונת לבהירות, להסקת מסקנות, לפעולה, לשינוי ולמציאת דרכים לפתרון.

לאחר שחיברנו את הפאזל שלנו והתבוננו על התמונה שקיבלנו, ניתן להחליף חלקים: תמונה, תובנה או שאלה, ולהסתכל על התמונה השלמה מזוויות נוספות.  

חוברת לתמיכה בעבודה עם "התמונה השלמה"

אל המשחק מצורפת חוברת הנחיות ורעיונות לעבודה אישית או קבוצתית, וכן הרחבה וחקירה אודות הנושאים שעלו בחלקי הפאזל שבחרנו. ההרחבה מסייעת להשלמת הפאזל ומוסיפה עוד שאלות אימוניות המפנות להתבוננות פנימה ולהבנה של הדפוסים המניעים אותנו, הצרכים העמוקים, העוצמות והיכולות שלנו, תפיסת המציאות, האחריות האישית, התחושות, ועוד.

התבוננות בפאזל השלם יחד עם קריאת הנושאים הרלוונטיים בחוברת, וביצוע המשימות האימוניות שבקלפים, יחשפו בפנינו תמונה שלמה יותר של עולמנו הפנימי.

למי נועד הפאזל האימוני?

באופן טבעי, הפאזל החדש מתאים למאמנים, למטפלים, לפסיכולוגים למנחי סדנאות, לאנשי חינוך לעבודה עם בני נוער ולפעילויות גיבוש צוותים, ולגיבוש עובדים בחברות ואירגונים. ואולם, מאפיין מיוחד של "התמונה השלמה" הוא בכך שהיא מרחיבה על כל אחד מהנושאים, ומביאה שאלות ומשימות אימוניות, ומכאן שלא חייבים הנחיה מקצועית על מנת לעבוד אִתה – הקלפים בהחלט מתאימים לעבודה עצמאית בבית וגם אפשר להעביר אותם ערב נעים ומקרב עם חברים, בני זוג ובני משפחה.

אגב, המשחק מגיע בתוך תיק שיקי, מהודר וממותג כך שהוא עשוי להוות מתנה נאה מאוד עם ערך ומשמעות לחברים, לעובדי חברה ולכל מי שפיתוח מודעות עצמית מעניין אותו.

לפרטים נוספים היכנסו לאתר ניתן באהבה

 

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY