עשרות מפגינים מחו השבוע מול עיריית חיפה, ומעל למאה מפגינות שהשתתפו בזום, במחאה כנגד הופעתו הצפויה של  הזמר אייל גולן בחגיגות ה-72 שנים לעצמאות מדינת ישראל, בחיפה.

עשרות מחו היום בצהריים מול בניין עיריית חיפה כנגד הופעתו המתוכננת של אייל גולן ביום העצמאות בחיפה, הזמר כזכור היה מעורב באשמות לניצול מיני של נערות צעירות לפני מספר שנים, פרשה שבעקבותיה אביו ישב בכלא. 

המפגינים נשאו שלטים המעבירים את תמיכתם באותן מתלוננות שלא נעשה איתן צדק. ובמכתב ששלחו ארגוני הנשים; אשה לאשה, איתך מעכי, ומרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – חיפה והצפון, לראש אגף התרבות בחיפה – מר ניר טיין, נכתב: "אין זו הפעם הראשונה, לצערנו, שסוגיית הזמנתו של אייל גולן מגיעה לפתחה של חיפה". בשנת 2014 הפגינו אותם ארגוני הנשים למטרת ביטול הופעתו של אייל גולן, והיא אכן בוטלה. אך בשנת 2017, למרות המחאה הציבורית בחיפה, הופעתו התקיימה. השנה, לאותם ארגוני הנשים אין שום כוונה לאפשר להופעה זו להתקיים שוב.

עוד נכתב במכתב: "אמנם האישומים הפליליים כנגד הזמר אייל גולן בוטלו, אולם סיפורי הנערות (נערות בסיכון בהגדרתן), שהיו חשופות למעשים בזויים כששמו של הזמר משמש בכדי לנצלן, לפגוע בהן רגשית ומינית – הן כתב אישום מוסרי וציבורי שעדיין עומד בעינו. הזמנת אייל גולן לחיפה מעבירה מסר בעייתי ביותר של התעלמות העיריה ממאבקן הקשה של נשים, נשים צעירות, נערות וילדות לביטחון אישי".

ארגוני הנשים דרשו בהפגנתם לבטל את השתתפותו של אייל גולן באירועי ערב יום העצמאות, ולא לשלם לו מכספי תושבי ותושבות העיר עבור הופעתו. את התשובה למכתבה זה הן דרשו לקבל עוד היום וזאת על מנת לשקול את הצעדים הבאים.

עתליה שיינפלד, מנהלת מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – חיפה והצפון הוסיפה: "לא יתכן שדווקא בזמנים של סולידריות חזקה, עיריית חיפה בוחרת להשתמש בכספי המיסים שלנו כדי לתת במה מיותרת לאמן שעננה שחורה משחור מרחפת מעל ראשו. אמן שלא מייצג בשום צורה את גאוותנו אלא את בושתנו הלאומית. בושה על שלא הצלחנו כחברה להגן על נערות שנפגעו פעם ראשונה על ידי ובחסותו של גולן ופעם שניה על ידי מערכות החוק שעוד לא מיצו את הדין ולא עשו צדק עימן.

אנו קוראות לעיריית חיפה לחזור בה ולבטל את הופעתו של גולן ביום העצמאות- יום שבו אנו רוצות לעלות על נס את כל מה שטוב בחברה הישראלית ולא את מי שעשה שימוש איום ונורא בכוח שלו כדי לאפשר ניצול מיני של נערות".

לקבלת תמיכה בטלפון: 1202, לקבלת תמיכה ב-WhatsApp: 052-8361202

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY