נועה פריסלץ, תלמידת תיכון ליאו בק, זכתה במקום הראשון תחרות מדענים ומפתחים צעירים בישראל

נועה פריסלץ תלמידת מרכז חינוך ליאו-באק חיפה, זכתה בפרס ראשון על עבודתה השפעת החלבון הפרו-אפופטוטי ARTS על מוות תאי של תאי גזע במעי לאחר הקרנות. המחקר יהווה בסיס לפיתוח תרופה שתוביל להחלמה ולהתחדשות המעי לאחר מחלת הסרטן.

בתחרות השנה השתתפו49 מדענים ומדעניות צעירים מרחבי הארץ, אשר הציגו 39 פרויקטים מצטיינים פרי עבודה ומחקר של חודשים רבים, בתחומי הטכנולוגיה, מדעי המחשב, פיזיקה, כימיה, מדעי הסביבה, מדעי החברה, מדעי החיים, ספרות והיסטוריה.

פריסלץ, תלמידת תיכון ליאו בק חיפה,  חלקה את המקום הראשון עם אורי סדן-ירחי תלמיד הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול, רמת השרון ותוכנית ׳אלפא׳ במרכז מדעני העתיד על עבודתו: שימוש בגיאומטריה גלילית, שדות מגנטיים וחימום מאוחר בלייזר להשגת תנאי הצתה של היתוך גרעיני בשיטה ההכלה

בתחרות שהתקיימה השנה (3-5 במאי) באופן וירטואלי בחדרי זום (ZOOM), בשל משבר הקורונה, השתתפו  49 מדענים ומדעניות צעירים מרחבי הארץ, אשר הציגו 39 פרויקטים מצטיינים פרי עבודה ומחקר של חודשים רבים, בתחומי הטכנולוגיה, מדעי המחשב, פיזיקה, כימיה, מדעי הסביבה, מדעי החברה, מדעי החיים, ספרות והיסטוריה.

פרסים הוענקו למקום ראשון, שני ושלישי וכן ציונים לשבח על עבודות בולטות וייחודיות. הזוכים ייהנו ממלגות לימודים.נועה פריסלץ זכתה בפרס ראשון על עבודתה השפעת החלבון הפרו-אפופטוטי ARTS על מוות תאי של תאי גזע במעי לאחר הקרנות בתאים שמרכיבים את היצורים החיים יש מנגנון של התאבדות תאים והוא נחוץ כי לפעמים התא לא מתפקד או הופך לסרטני ולכן חשוב שקיים המנגנון הזה שנקרא אפופטוזיס.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY