תביעה: לא הורשו להיכנס למועדון בגלל שהן טראנסג'נדריות

תמירה ברין

לבית משפט השלום בחיפה, הוגשה השבוע תביעתן של ג'ולי כהן ותמירה ברין כנגד מועדון הנתב"ג בקרית חיים, בה נטען  כי לא הורשו להיכנס למועדון משום שהן טראנסג'נדריות. עוד נטען כי במקרים רבים אחרים הן ספגו גידופים, השפלה מילולית והתנכלויות רבות

 

כפי שנכתב בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד ליזה דמרי בן שחר המקרה העיקרי התרחש ב-1 לחודש ינואר האחרון, ברין וכהן, תושבות קריית מוצקין עמדו בכניסה למועדון והמתינו להיכנס. "היה כבר 24:00 בלילה, גשם וקור כלבים, אנחנו רואות שאנשים אחרים נכנסים בקלות והסלקטורית מודיעה לנו שקיבלה הוראה שלא להכניס אותה", אומרת כהן, "כששאלתי אותה מדוע, היא ענתה שזה מטעמי אבטחה. ניגשתי לאחראי המאבטחים ושאלתי אותו למה לא מכניסים אותנו , מסביבו עמדו שומרים נוספים שאחד צחקק לי בפנים, השני לא ענה והשלישי השפיל את ראשו. לבסוף נאלצנו להסתובב וללכת והרגשנו מאוד מושפלות .היינו צריכות ללכת עם ראש למטה כשאנשים מסביב מסתכלים עלינו כאילו אנחנו מוטציות."

לדבריה, אין זו הפעם הראשונה שהן זוכות ליחס שכזה במועדון. "לא פעם ולא פעמיים הייתי צריכה להתעמת מילולית בכניסה עם העובדים כי היו משפילים אותי, מדברים אלי בלשון זכר ומתנהגים אלי בגסות. גם לפני שנה היה לנו מקרה דומה כשלא רצו להכניס אותנו, הגשנו אזהרה לפני הגשת תביעה ובסוף ביטלנו אותה כי לאחר מכן כשראו שאנחנו רציניות בכוונה שלנו כן הכניסו אותנו. אבל כל הזמן מתנכלים לנו שם. קרה כבר שהציקו לי, זרקו עלי כוס קרח ולעגו לי. תמיד עשו מאתנו שם צחוק".

  • למה אתן בכלל ממשיכות לצאת לשם?

"זה מועדון של ערסים והאוכלוסייה שם לא הכי, אבל חברים שלנו יוצאים לשם. זכינו שם ליחס משפיל, מבזה וגזעני. כשהתגוננו מילולית צוות המועדון רצה להוציא אותנו החוצה במקום לגונן עלינו, שזה רק מחזק הומופוביה".

זורקים עליהן קרח. ג'ולי כהן (צילום עצמי)
זורקים עליהן קרח. ג'ולי כהן (צילום עצמי)

"דווקא בגלל שהמקום הזה מפלה לרעה בגלל מגדר, אני לא אמליץ להן להפסיק ללכת לשם אלא להתעקש ללכת לשם פעם אחר פעם", אומרת עו"ד בן שחר  המייצגת את התובעות. "כבר לפני שנה וחצי הבנות התלוננו על האפליה במקום, על היחס המשפיל, אנשים שם היו זורקים עליהן קוביות קרח וקוראים להן בלשון זכר כדי להתגרות בהן. ערב אחר הסילבסטר הן ניסו להיכנס למקום ולא הצליחו, מטעמי אבטחה כביכול. . איפה כתוב שלטרנסג'נדריות אסור להיכנס למועדון שמרבית האוכלוסייה בו היא סטרייטים?

ברין מוסיפה: "אני חושבת שבסופו של דבר הצדק יצא לאור, אנשים שגורמים לאחרים להראות רע רק בגלל הנטיות המיניות שלהם ובגלל מי שהם יקבלו בסוף את מה שמגיע להם".

משרד עו"ד שדה את אנג'ל המייצג את המתלוננות מסר בתגובה: "מועדון נתב"ג פותח את שעריו לכלל המבלים ללא הבדלים. המועדון דוגל בערכי שוויון וקהילת הלהט"ב מהווה חלק בלתי נפרד ממשפחת המועדון,
למועדון מערך יחצ"נים בקרב קהילת הלהט"ב. המתלוננות היו בלייניות קבועות במועדון, דבר אשר ניתן להוכיח בנקל בצפייה בסטאטוסים אוהדים אותן העלו לעמוד הפייסבוק שלהן, כאשר האחרון בהם הינו שבוע טרם האירוע הנטען. עקב בעיות אבטחה ספציפיות שיצרו המתלוננות בשבוע טרם האירוע לא הוכנסו המתלוננות
למועדון. זהותן המגדרית של המתלוננות לא היוותה כל שיקול בהחלטה זו, השיקול היחיד היה
סוגיית האבטחה שעלתה עקב התנהגות המתלוננות. כתב התביעה הנטען לא הגיע לידי מי מבעלי המועדון או באי כוחו ועל כן לא ניתן להגיב על תוכנו בשלב זה. המועדון מזמין את חברי קהילת הלהט"ב להמשיך ולבלות בתחומו, כפי שהיה תמיד".

1 COMMENT

LEAVE A REPLY