החודשים האחרונים שינו את שוק העבודה מקצה אל קצה. החל מעובדים שיצאו לחופשה כפויה ללא תשלום וללא צפי חזרה, פיטורים מעכשיו לעכשיו, סגירת עסקים או העברת העסק לאון ליין. משפחות רבות הגיעו למצב בו אין כסף לקנות אוכל ובין רגע הפכה שכבת הביניים לאוכלוסייה נזקקת ושורדת מיום ליום. 

העמותות השונות התומכות בנזקקים דיווחו על עליה של מאות אחוזים בבקשות לסיוע. יש הרבה ארגונים ועמותות המעניקות סיוע ועזרה, אבל אין מקום אחד שבו ניתן למצוא בקלות את דרכי ההתקשרות עם העמותות והארגונים האלה. המקום היחיד בו תוכלו למצוא את ריכוז המידע הוא אתר גיידסטאר – רשם העמותות של משרד המשפטים אך המידע באתר לא מועדכן.

רוני קנטור, יזמית ואקטיביסטית ודפני ליף פעילה חברתית החליטו לפתור את הבעיה וליצור את "אינדקס העזרה הגדול" –  אתר אחד שמרכז את כל המקומות שמספקים מענה תמיכה ועזרה. באתר תוכלו למצוא את כל העמותות הפעילות, ארגוני הסיוע לפי תחומים, מערכים התנדבותיים ואף מוקדי סיוע ציבוריים.

אל קנטור וליף חברו הרשת הישראלית להתנדבות ועמותת אופק (שירות לאומי) הצטרפו כשותפות לדרך, וסייעו באספקת תשתית לאחסון האתר ובהקמת מערך מתנדבים לצורך מיפוי והזנת נתונים. ככל שיותר ויותר אנשים נחשפו לאינדקס, יותר אנשים הבינו את החשיבות שלו והחלו לתרום מזמנם ומכישוריהם על מנת שאינדקס זה יקום במהירות וישרת את מטרתו.

אבל הייחודיות של האינדקס היא לא רק בריכוז המידע אלא גם בריכוז של העמותות והארגונים המחפשים מתנדבים, כך שכל מי שנכנס לאתר ורוצה לתרום יכול למצוא תחת קורת גג אחת את כל האפשרויות העומדות בפניו להתנדב בעמותה כזו או אחרת. 

האתר שהוקם דווקא בתקופת הקורונה, מדגיש כי "כל ישראל ערבים זה לזה" וכל מי שרוצה לתת, יכול לתת וכל מי שצריך לקבל – יקבל. ימי הקורונה הפכו את האינטרנט לכלי שימושי, בין אם זה לעבודה מהבית, הזמנת אוכל או חיפוש תמיכה ריגשית וכלכלית, כל אלה הפכו את האינדקס לחיוני יותר מתמיד. אנחנו צופים כי גם לאחר שהקורונה תעבור ותהיה לזיכרון, האינדקס ימשיך לפעול, לעזור ולנזקקים ולחבר בין האנשים שרוצים לתרום ולעזור. 

לאינדקס: www.alefbet.org.il

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY