לפני שמונה חודשים התבשרה משפחתו של חיים שרביט נער חייכן חובב כדורסל מהקריות שבנם הקטן לוקה בסרטן העצמות. מיטל אחותו מספרת לנו בגילוי לב על רגעי הגילוי, על ההתמודדות המתישה עם הטיפולים ועל ההתגייסות מחממת הלב של האנשים. במוצ"ש יתקיים ערב התרמה במרכז הקונגרסים  

עד לפני שמונה חודשים היה חיים שרביט (16) נער ככל הנערים שהלך לבית הספר, יצא לבילויים והשקיע בתחביב שלו האהוב עליו – משחק הכדורסל. אבל אז הכל השתנה ולא לטובה: "באחד הימים" מספרת אחותו נטלי שמרית (29)  "חיים התלונן על כאבים בכתף שלא מרפים. לקחנו אותו לרופא וזה פתר אותו בכך שאמר שאלו הם כאבי גדילה. לאחר שלושה חודשים וצילום סיטי בה הבחינו בשריטה על העצם והוא נשלח לבדיקה מקיפה יותר ושם הבינו שזה גידול מסוג אוסטאוסרקומה (סרטן העצמות)".

הידיעה שאף משפחה לא רוצה לשמוע מטלטל את כל משפחתו של חיים "היינו בהלם מוחלט. הוא היה ילד בריא לא מעשן ולא נוגע באלכוהול ולא הבנו מאיפה זה מגיע. הכל התהפך עלינו" לחיים יש עוד שלושה אחים כולם נשואים וחיים הקטן מבניהם שעדיין בבית "אנחנו יודעים שחיים הוא נער חזק במיוחד לאור אירוע טראומטי שהוא חווה בילדותו והתגבר עליו לכן ידענו שהוא יעמוד בטיפולים" לפי המלצת הרופאים הנער הופנה לטיפולי כימותרפיה אבל לצער כולם הגידול לא רק שנעצר אלא אף הכפיל את גודלו "בשלב מסוים הבנו שטיפולי הכימו אינם מועילים ופנינו לחפש אלטרנטיבות. חיים שהיה תלמיד חרוץ וחכם במגמה ביולוגית הביע אף הוא הסתייגות מהטיפולים ולכן פנינו לשיטות שונות של תזונה על בסיס צמחים ודברים שמבוססים על הנפש. תחילה היה נראה שזה מצליח אך לאחר חודש וחצי הגידול המשיך לגדול ולהתפתח. למרות זאת לא חזרנו לטיפולי כימותרפיה כי הבנו שזה כמו לשלוח אותו אל מותו". בצעד נואש פתחה משפחתו של חיים חשבון בעמותת 'קו לחיים' וגייסה 286 אלף שקל כדי לממן בדיקה גנטית יקרה שעלותה עד חצי מיליון שקל "הממצאים שיעלו מתוך הבדיקה שנערכת בבוסטון יעזרו לנו להתמודד טוב יותר עם המחלה" מספרת בעצב אחותו .

בנתיים המשפחה צריכה גם לגייס כסף עבור זריקה שמעודדת את המערכת החיסונית שעלות כל זריקה שכזאת שנערת אחת לשלושה שבועות נעמדת על סך של 27 אלף שקלים. בשבוע הבא תקבל המשפחה את התשובות הסופיות מהבדיקה הגנטית וכך יוכלו להתאים לו טיפול מדויק יותר לצורך מימון העלויות הכבדות ייערך במוצ"ש הקרוב מופע התרמה מיוחד שיכלול את ארז לב ארי, עדן בן זקן, רבקה זוהר ועוד אמנים עליהם ינצח בדרן גורי אלפי "זה כל כך מדהים איך מיד וללא היסוס הוא הסכים להנחות את הערב" מספרת מיטל שחוותה כדבריה "איך בעתות משבר עם ישראל יודע להתגייס".

למרות הקושי והכאב איתו מתמודדת המשפחה יש אולי משהו גם מנחם "אנחנו מרגישים שהמחלה הנוראה הזאת העצימה את חיים והוא גילה כוחות מדהימים וגם אותנו כמשפחה שהתלכדה סביבו".

 

תרומה דרך האתר של קו לחיים
http://bit.ly/HaimSharvit 

או ברכישת כרטיס לאירוע התרמה באתר של זאפה
http://bit.ly/HaimSharvitZappa

אירוע ההתרמה יתקיים ב 05.03.16 במרכז הקונגרסים חיפה

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY