כנס 'נשים בספורט' יצא לדרך עם מאות נשות ואנשי ספורט, חינוך ואקדמיה שהגיעו להצדיע לספורט הנשי בישראל.יונה יהב ראש עיריית חיפה: "יש להטמיע את החינוך לספורט כבר מגיל הגן. אני אשמח להרים את הכפפה בעיר שלי ולשתף פעולה עם 'החלוץ – חינוך דרך ספורט' מבית תנועת 'דרור ישראל' למען מטרה זו". שלומית גיא, מייסדת הכנס: "יש להרחיב את בסיס הפירמידה בספורט הנשים ולהכשיר את דעת הקהל."

מאות נשות ואנשי ספורט, חינוך ואקדמיה הגיעו להצדיע לספורט הנשי בישראל ולהשתתף בכנס ה-8 ל'שלום הילדה והילד בספורט' בנושא "נשים בספורט" באצטדיון סמי עופר שבחיפה. בכנס, שהינו שיתוף פעולה של ד"ר שלומית גיא ו"החלוץ-חינוך דרך ספורט", מבית תנועת "דרור ישראל", התארחו מיטב הספורטאיות הישראליות בעבר ובהווה, וביניהן: אסתר רוט שחמורוב, פסקל ברקוביץ', ענבל פיזרו, אושרת עיני, לוריס עפארה ועוד.

הכנס עסק בנושאים הבוערים בעולם הספורט בכלל ובעולם הנשים בספורט בפרט, שלאחרונה תופס יותר ויותר מקום בשיח הציבורי סביב שינויים המתרחשים בעולם: קמפיין #metoo, ייצוג נשים במדיה הספורטיבית, תקצוב נשים בספורט לעומת גברים ועוד. הכנס סיפק למשתתפות ולמשתתפים הצצה לעולמן של הספורטאיות הבכירות בישראל לאורך ההיסטוריה של המדינה. בין המשתתפים ניתן היה למצוא את ראש עיריית חיפה, מר יונה יהב, את גב' חדווה אלמוג, מ"מ ראש העיר וסגנית ראש העיר, ואת הספורטאיות הבכירות של ישראל: אסתר רוט-שחמורוב, פסקל ברקוביץ' , ענת דרייגור, לימור מזרחי, ענבל פיזרו, לוריס עפארה, אילנה קרטיש, אילהם מחמיד, אשרת עיני, לי פלקון, שי שדה, קארין סנדל, מור אפרים, אנסטסיה גלושקוב לבנטל, תא"ל במיל' סוזי יוגב מהוועד האולימפי, עפרה אברמוביץ' – מאמנט ועוד.

ראש עיריית חיפה מר יונה יהב, שהגיע לשאת דברים, אמר: "יש להפוך את הספורט לדרך חיים ולחלק מה-D.N.A  שלנו ושל ילדינו ולכן אני קורא מכאןלהטמיע את החינוך לספורט כבר מגיל הגן. אני אשמח להרים את הכפפה בעיר שלי ולשתף פעולה עם 'החלוץ – חינוך דרך ספורט', מבית תנועת 'דרור' ישראל', למען מטרה זו. "

ד"ר שלומית גיא, אנתרופלוגית חוקרת ספורט ומייסדת הכנס, קראה מעל במה להרחיב את בסיס הפירמידה ולעודד בנות צעירות לעשות ספורט בענפים שהן אוהבות ובוחרות. ובד בבד להכשיר את דעת הקהל החברתית לקבל נשים העוסקות בספורט.

אסתר רוט שחמורוב שהתארחה והעניקה הרצאת אורחת אמרה:"היום יש יותר מודעות לספורט, זה לא יוצא דופן להצליח ולעסוק בספורט בכל גווני הקשת, יש מודלים בכמה ענפי ספורט שבנות התמידו והצליחו, ומקבלות את הכבוד הראוי להן, ומקבלות מכך הרבה פירגון תמיכה ביטחון עצמי וכלים לעתיד במה שיבחרו. עצם העיסוק בספורט גורם להנאה והרגשה טובה סיפוק ומקובלות, אז למה אתן מחכות?!"

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY