נמל המפרץ החדש בחיפה נחנך לאחר 15 שנים של תכנון ובנייה. מדובר בנמל הראשון מבין שני נמלים חדשים שהוקמו בישראל. הנמלים החדשים יאפשרו תחרות בין הנמלים ויחוללו מהפכה של ממש במשק הישראלי, ש-99% מהסחר שלו משונע דרך נמלי הים.

נמל המפרץ החדש שנחנך היום הוא אחד ממיזמי התשתית הגדולים שהוקמו בישראל. בנמל הושקעו למעלה מ-5.5 מיליארד שקלים בתשתית ובציוד הפעלה, מהמתקדמים ביותר בעולם. הנמל משתרע על שטח של כ-840 דונם בתוך הים, והוא נפתח לפעילות לאחר שש שנות הקמה.

באירוע השקה מצומצם, שקיימו היום משרד התחבורה וחברת נמלי ישראל (חנ"י), בשיתוף החברה הבינלאומית שתפעיל את הנמל (SIPG הסינית), השתתפו מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק ומנכ"ל נמל המפרץ מי האו צ'אנג, יו"ר חברת נמלי ישראל (חנ"י) עוזי יצחקי, מנכ"ל חברת חנ"י יצחק בלומנטל, ראש עיריית שנחאי גונג זנג, שגריר סין בישראל קאי ראן ויו"ר SIPG גו ג'ינשאן. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בירכה את באי הטקס, באמצעות מסך וידאו.

פתיחת הנמל תאפשר לראשונה לאניות ענק, הנושאות 18 אלף מכולות ויותר לעגון בישראל ותקצר את משך הפריקה והטעינה שלהן. מדובר באניות באורך של 400 מטר וברוחב של 62 מטר. לטובת אניות אלה, נבנו לראשונה רציפים באורך של כ-800 מטרים ובעומק של כ-17.3 מטר מתחת לפני הים.

יצוין כי מעבר לתרומתו האדירה של הנמל החדש למשק, מדובר במנוע צמיחה חשוב למטרופולין הצפוני ולעיר חיפה. תרומת נמל המפרץ לעיר חיפה ולסביבתה מוערכת ב-1.5 מיליארד שקלים, והנמל צפוי לספק אלפי מקומות עבודה חדשים.

ח"כ מרב מיכאלי, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים: "אנו חייבות להכיר תודה לכל מי שהגו את החזון, התמודדו עם המהמורות והאתגרים לאורך הדרך, והצליחו לנווט ולהביא אותנו אל הרגע הזה. כעת אנו מתחילים בהרפתקה חדשה – קיום ההבטחה הגלומה בנמל המפרץ, ובקרוב בנמל הדרום, להאצת הפיתוח הכלכלי של ישראל, לגידול בייצוא ובסחר, ולצמצום פערים חברתיים והורדת מחירים".

"היום אנו מחזקים את יכולותינו האזוריות בתחום הסחר הימי, ואני בטוחה כי נוכל למנף הזדמנות זו לא רק לשגשוג מקומי, אלא גם למימוש הזדמנויות ולתרומה אמיתית לשכנותינו במזרח התיכון, ממזרח, מדרום ומצפון. כולי תקווה כי בקרוב הנמלים ישרתו לא רק בפיתוח הכלכלי ומקומות תעסוקה, אלא יהפכו גם לנקיים יותר, כמוקד פנאי, תרבות ובילוי, המסב גאווה והנאה לכלל תושבות ותושבים חיפה והקריות, כמקובל בערי הנמל המובילות בעולם", הוסיפה השרה מיכאלי.

 עוזי יצחקי, יו"ר חברת נמלי ישראל: "פתיחת נמל המפרץ היום היא רגע היסטורי למדינת ישראל ובשורה אדירה למשק והציבור בישראל. מדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים והמורכבים שהוקמו בישראל, אותו ליוויתי עוד בשלב התוכניות והמכרזים כמנכ"ל משרד התחבורה. פתיחתו של  נמל המפרץ היום, ובהמשך השנה גם של נמל הדרום, תוביל לתחרות, לשיפור וייעול השירות בענף הנמלים בישראל ותציב את נמלי ישראל בשורה הראשונה והמתקדמת באגן המזרחי של הים התיכון ובעולם הנמלים".

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמלי ישראל: "נמל המפרץ שמתחיל לפעול היום הוא אחד ממיזמי התשתיות החשובים ביותר לעתידה של מדינת ישראל. מדובר בנמל טכנולוגי מודרני שפתיחתו תחולל מהפכה במשק ותשפיע על כולנו, החל מהתעשיינים ועד הצרכן הישראלי בהפחתת יוקר המחייה. תוך 6 שנים בלבד הצליחה חברת נמלי ישראל להוביל ולקדם מיזם תשתיות אדיר ממדים שיביא לתחרות בענף הנמלים שכל המשק מחכה לה. פתיחת הנמל מאיצה את תהליך הרפורמה בנמלים והעמקת התחרות גם לתחום אניות המכולה, דבר אשר יביא לשיפור והתייעלות ברמת השירות בנמלים בישראל, תסייע במתן מענה לצרכי המשק, תבטיח את המוכנות של ישראל לקליטת אניות הענק ותאפשר לישראל להיערך לשינויים שקורים בתעשיית הסחר הימי".

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY