סיפור של הצלחה

יש נשים שיודעות כבר מילדות מה מצפים מהם לעשות – ללמוד, להתחתן, להביא ילדים ואולי גם לעבוד. נשים כאלה, לרב חיות תחת חוקים מאוד ברורים של מה מותר ומה אסור שהחברה הציבה להן. ומעטות הן הנשים שמצליחות לשבור את החוקים, לצאת נגד המסורת ולעשות את מה שטוב להן.

כזו היתה סבתא אמלה, אבל כולם קראו לה אמיליה, שהחליטה אי אז בשנות ה 50 לעזוב את ההגבלות של העדה, לצאת וללמוד סיעוד ולאחר מאבק להתגרש ולהמשיך את החיים שלה לבד. היום זה נשמע טריוויאלי, אבל אז זה היה מעשה פורץ דרך שהרים הרבה גבות וגרר הרבה התלחשויות מאחורי הגב, על אחת כמה וכמה אם אותה אישה נועזת היתה מהעדה הדרוזית.

נשים מהעדה הדרוזית היו מתחנכות על פי ההבנה שהגברים יוצאים לעבוד ובונים בית והן נשארות בבית ומגדלות את הילדים. ובשנות ה-60 היא עשתה את זה , יצאה ולמדה במטרה לשנות את התפיסה ולקדם את החברה. אך למרות זאת , הציפיה מהן היא להישאר בבית, לגדל את הילדים ולתמוך בבעל.
מה הפלא שערין כמאל דקסה, הנכדה של אמיליה, המשיכה את המסורת של סבתא ופרצה גבולות בעצמה? ממש כמו סבתה, גם ערין, התחילה במסלול הידוע מראש של לימודים עוד לפני חתונה , בעל וילדים – ומהר מאוד היא הבינה שהיא צריכה לקחת את המושכות לידיים שלה ולהמשיך לנהל את החיים שלה כפי שהיא חושבת ולא כפי שהחברה או המשפחה חושבים ויודעים ..

"במשך חצי שנה למדתי הנדסה וביוכימיה בטכניון. ממש לא אהבתי ולא התחברתי ללימודים ונרשמתי אליהם כי זה מה שציפו ממני וכמעט כל בוקר הייתי קמה עם כאבי בטן" מספרת ערין על החודשים שהובילו לשינוי בחייה, "הייתי יושבת בכיתה ולא מצליחה להתרכז מרוב כאבים ותסכול פנימי". כילדה, ערין סבלה מכאבי בטן חזקים ובמשך חודשים ארוכים עברה בדיקות שלא גילו דבר. גם לאחר שאושפזה במשך כמה ימים כשהיתה בכיתה ט' – לא נמצאה הסיבה לכאבים שלה. "הבנתי שאני צריכה ללמוד לחיות עם הכאב", היא מרחיבה "עד שיום אחד, הכאבים היו בלתי נסבלים, הנחתי שמה שאני עושה זה לא נכון עבורי ועזבתי את הלימודים כנגד כל הקולות והציפיות". הכאבים הלכו ופחתו וערין הבינה שיש קשר בין הלחץ הנפשי בו היא נמצאת לתגובה הפיזית שלה הגוף שלה.

"יום אחד ראיתי הזמנה לטיפול נטורופתי, זה משך אותי למרות שלא ידעתי במה מדובר. התעניינתי בנושא והחלטתי שאני הולכת לבדוק מה זה. מה יש לי כבר להפסיד?". היא מסבירה איך השינוי התחיל "ולאחר ששמעתי והבנתי מה זה, נפל לי אסימון ונפתחה לי הדלת לעולם שמאזן בין גוף ונפש". באותו זמן המשפחה, ניסתה לשכנע את ערין לחשוב שוב על לימודי חינוך והוראה או כל נושא "מקובל" אחר , אך היא התעקשה ונרשמה ללימודי נטורופתיה ותזונה במכללת רידמן. ככל שהעמיקה את לימודיה בתחום הבינה כי כאבי הבטן, מהם סבלה מילדותה, היו תוצאה של אכילה לא נכונה ולא בריאה, או כמו שהיא קוראת לה "אכילה מקולקלת" שהושפעה מהלחץ הנפשי שחשה כשרצתה להוכיח את עצמה כל הזמן לכולם .

"כילדה, אני זוכרת שכל ארוחה היתה מתבססת על אוכל מבושל. הרבה פעמים אמרו לי שאם אין לחם או/ו בשר הארוחה לא משביעה, אם אין אחד מהם אז צריך להרבות מאכילת השני. היו פירות וירקות אך לא עליהם התבססה הארוחה. ממתקים כמעט ולא היו בבית, אבל היו בשפע עוגות ועוגיות עם קמח לבן, סוכר וחמאה – לפי המסורת".

לאחר שסיימה את לימודיה ב- 2012, היא עבדה בתחום, צברה ידע והתפתחה עד שפיתחה מתוך ניסיון וחוויה אישית את שיטת "האכילה המחזקת" המבוססת הקשבה לצורך הגופני, הרגשי והנפשי של האדם (בכל גיל) ומבטלת את האכילה המקולקלת היום יומית והמודרנית , זו שתלויה בתעשיית המזון ומבוססת על פחמימות פשוטות והרבה סוכרים מעובדים. בשנת 2016 לאחר שילדה את בנה הבכור למדה הנחיית הורים לגיל הרך ,כדי להתאים את השיטה שלה גם לגיל זה ולאחר מכן עשתה התמחות בטיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז בכדי לעזור להורים המתמודדים עם ילדים בעלי קשיים בקשב וריכוז.
ערין לקחה את העצמאות שלה צעד אחד קדימה, האמינה בעצמה והפכה לעצמאית. כיום היא עובדת בקליניקה פרטית בבית של סבתא אמיליה ושם היא מטפלת בילדים, באימהות ובמשפחות הרוצות לשנות את הרגלי התזונה ואת הגישה שלהם לאורח חיים בריא. ערין עוזרת להשתחרר מאכילה מקולקלת ולעבור לבית בריא וחזק והיא עושה זאת בתהליכי ליווי מותאמים אישית פרונטאליים ודיגיטליים וגם דרך תוכניות דיגיטליות מגוונות שונות שפיתחה על פי הגישה שלה . "האני מאמין שלי" היא מסבירה "שמגיע לכל אמא ילד ומשפחה לחוות בריאות מקסימאלית , להרגיש סיפוק אמיתי ולהיות מודע לבריאות הגופנית והנפשית שלו במיוחד בעידן של היום הריבוי באוכל תעשייתי שלא ראוי להכניס אותו לגוף."

תהליך הליווי המותאם אישית של ערין נמשך בין חצי שנה לשנה והתוכניות הדיגיטליות נמשכות מחודש לשלושה חודשים והם עוזרים לשבור מיתוסים שכולנו מכירים כגון: צריך לדחוף אוכל לילדים שלא אוכל, פרי וכריך בארוחת עשר זה שילוב בריא, ילדים רזים הם ילדים חולים ועוד ועוד .

ערין מצאה כי ככל שאוכלים יותר אוכל יותר בריא ויותר מזין, יש יותר השפעה על ההתנהגות ובטח על יכולות הקשב והריכוז. "כילדה, אני זוכרת שכל הזמן הייתי זזה. לא יכולתי לשבת בשקט וכל המורים אמרו לי יש לך פוטנציאל, אבל את לא מנצלת אותו. את יכולה יותר, למה את לא מצליחה?". אבל הם לא סיפרו לערין דבר אחד – איך עושים את זה? כשהיא עצמה הובחנה עם הפרעת קשב וריכוז, היא הבינה שמה שהיא אכלה בבית הספר השפיע מאוד על יכולת הריכוז שלה. מאז, היא שמה לה למטרה לעזור לכל הילדים באשר הם דרך האוכל ולהרגיש טוב יותר עם עצמם ולהיות בריאים יותר.

ערין כמאל דקסה, היא נטורופתית ומנחת הורים מתמחה בטיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז. יועצת, מלמדת ומלווה משפחות לאכילה מחזקת https://www.facebook.com/areenhealth

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY