50 נשים בנות הגיל השלישי קיימו ריקוד מחאה מול סוזן דלל בדרישה להחזיר את התרבות "אנשים בגיל השלישי צורכים תרבות אבל בתקופה זו הם צריכים להישאר לבדם בודדים" סיפרה הכוראוגרפית גילת ליס יוזמת המחאה 

בשעת בוקר מוקדמת משכימי קום שעברו בסמוך לבית סוזן דלל היו מופתעים לראות מחזה בלתי שגרתי בטח בימים אלו: קבוצה של 50 נשים שחתך הגילאים שלהם הוא 70 פיזזו להם בנחת ברחבת המקום כשהן נושאות על גבם חולצה לבנה עם כיתוב הגיל שלהם ומאחור הססמא 'מחזירים את התרבות'. מדובר אם כן בהפגנת מחאה יצירתית פרי יוזמתה של גלית ליס, כוראוגרפית ומי שמקדמת בארץ את הריקוד לבני הגיל השלישי בבית הספר שפתחה, "זהו אקט פרפורמטיבי מחאתי שמטרתו החזרת התרבות. הנשים שהגיעו היום להפגין ולרקוד הם מתרגלות ריקוד לא מעט שנים וזהו צורך חיוני עבורם. אנחנו רוצות לתת ייצוג בגוף ובתנועה דווקא ברחבת סוזן דלל מעוז המחול הישראלי . האומנות והתרבות הן עבורנו מזור לרוח ולנפש. האומנים יודעים איך לצאת מהקופסא ולשמור על הנחיות התו הסגול וגם על הנפש. הנפש היא חלק מהבריאות הכוללת ובטח שעבור אנשים מבוגרים שצורכים את עולם האומנות והתרבות והיום הם נאלצים להישאר לבד בבית. הם סובלים מבדידות וזה משפיע עליהם. אם בתי הכנסת והטיסות מתאפשרות אז אין סיבה שלאומנים לא תהיה עבודה".

הלינה שמשניס (80) רוקדת בסדנאות של גלית מגיל 71 "לקחו לי את האפשרות לרקוד מה שנותן לי את הויטאליות" היא משתפת "מאז שאני רוקדת אני התחלתי לסמוך על הגוף שלי. מבחנתי זה כמו ילדותי השנייה. אני מסתכלת על המספר 80 ולמעשה מי שרוקדת זו הילדה שבי וזה מאוד חסר".

המיזם של ליס החל קורם עור וגידים לפני 11 שנים והוא מאפשר לטענתה "יצירת מרחב אמנותי לנשים בגיל הזה, וקידום הרעיון של חיים בחברה המאפשרת התפתחות ומימוש עצמי גם בגוף בוגר"

יצירתה "GO " – מניפסט לגוף המבוגר,  שעלתה השנה בבכורה במרכז סוזן דלל, זוכה לתהודה וממשיכה להופיע ברחבי הארץ.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY