בית הזיקוק שהולך לקום מתחת לאף שלכם

בשקט בשקט מנסים בשנתיים האחרונות להקים בסמוך לבית הזיקוק במפרץ עוד מפעל פטרוכימי וחוות אכסון לדלקים נפיצים. היחידה שמנסה לעצור את זה היא הפעילה הסביבתית אלה נווה שכבר הגישה בג"צ בעניין "מכתב התראה של משרד הבריאות לא הוצג לוועדות" טוענת נווה ומציינת "התקשורת לא מדווחת על זה מטעמים כלכליים".  

בימים אלו התבשרנו כי מיכל האמוניה ירוקן ותוכנו החלטה שנבעה בין היתר בגלל דו"ח חמור שהגישה העירייה ושמצביא על הסכנות החמורות העלולות להיגרם כתוצאה מחבלה במיכל. אך בעוד שיד אחת מונעת סיכון יד אחרת לא הרחק משם מאשרת הקמת חוות ענק לאיכסון חומרים מסוכנים לא פחות כך לפי העדות של אלה נווה פעילה סביבתית ומי שהגישה עתירה לעצירת אישרור התוכנית "הגשתי עתירה למניעת הקמתו של בית זיקוק חדש" מספרת נווה שכבר פעילה כשתים עשרה שנים בארגון 'אמהות ואבות למען מצילים את חיפה והקריות שמורכב מ 12 אלף חברים ודף פייסבוק פעיל "בשטח החקלאי הצמוד לבתי הזיקוק יש כ 1200 דונם שהולכים להגדיל את התעשייה הפטרוכימית במפרץ. תהיה הגדלה של כמות אכסון הדלקים הנפיצים והדלקים המזהמים. בקצה המתחם מתוכננים לקום מפעלים פטרוכימיים ומשרפה ובקיצור – כל אותם דברים שאנשים לא רוצים ליד הבית אותם דברים שגורמים לחולי".

אני רוצה להבין איזה מן בית זיקוק זה יהיה ?

"זהו בית זיקוק שיוקם בסמוך לבית הזיקוק שקיים בשטח של המדינה שנקרא ששייך לתש"ן – תשתיות נפש לישראל".

לדבריה של נווה התוכנית לבניית המפעל הפטרוכימי אושר פעמים בסוג של מחטף מבלי שבדקו את יתכנות הזיהום ממנו.

נווה מציינת כי מכתב התראה של משרד הבריאות בו נכתב "כי בוטלו התנאים ששומרים על בריאות הציבור". והדבר הזה לא הוצג לוועדות הנוגעות בדבר.

איך בדיוק הקמת המפעלים יגבירו את הזיהום ?

"תוקם כאן חוות אכסון שתגדיל את כמות האכסון של דלקים במפרץ חיפה באופן משמעותי וזה יוביל להגברת הזיהום מכיוון שיהיו שם מתכות כבדות. חומרים מסרטנים.

נווה ושותפתה חנה קופרמן מובילות את ההתנגדות להקמת החווה כבר שנתיים "הלכנו לכל הוועדות ונלחמנו בזה כמו לביאות ולבנתיים עצרנו את זה.

IMG_2574

 

נווה ושותפתה קופרמן הגישו עתירה לבג"צ והדיון הראשון התקיים בחודש מרץ הקרוב.

היא החווה והמפעל הפטרוכימי הם תוצר לוואי של מציאת שדות הגז "צריך להגדיל את אכסון הגז הנפיץ והדלקים. בעקבות מציאת הגז הוא יובל בנצרות עד למפרץ חיפה שם הוא יזוקק בבית הזיקוק ויאוכסן בחוות".

נווה מספרת שישנה התעלמות מכוונת בתקשורת מפרסום של הדברים "הסיפר הזה די מוחבא כנראה בגלל אינטרסים כלכליים".  

מעיריית חיפה טרם נמסרה תגובה בעניין

בימים אלו מנסה נווה לגייס כסף מהציבור על מנת שתוכל לעמוד בעתירה

לסיוע המשפטי בעתירה: עמותת "הפורום הישראלי לשמירה על החופים" מרכזת את תקציב מטה המאבק, וניתן לתרום דרך לינק זה להמשך סיוע משפטי בתיק:

http://bit.ly/2hA64wt

 

1 COMMENT

LEAVE A REPLY