הפרויקט שמחבר בין המפרץ לאוניברסיטה ולטכניון יקצר דרמתית את הדרך לשם וישים את חיפה מפת התחבורה הציבורית כמי שיודעת לשלב בין מערכי תחבורה ציבורית 

הרכבלית נפתחה סוף סוף לאחר נסיעת הרצה בת כמה חודשים והחיפאים מקווים שגורלה לא יהיה זהה לזה של 'הביצים של גוראל' – הרכבל בשכונת בת גלים שהתגלה כפיל לבן וכמי 'שמוביל משום מקום לשום מקום'. 

בנתיים עושה רושם שהרכבלית מוכיחה עצמה וביום הראשון לחנוכת הנסיעה המסחרית נצפו מאות אנשים שעושים את דרכם מהמפרץ לכרמל. 

הנה כמה נתונים מעניינים : 

מדי 15 שניות יוצאת רכבלית העוברת דרך של 4.4 ק"מ בצורה חלקה, נעימה ובטוחה. התדירות הגבוהה משתלבת היטב עם הנוף והחדשנות שמציע המיזם החדש של 'כבל אקספרס', שהוקמה לאחר זכייתה במכרז רכבלית חיפה, בשנת 2019.

החברה מתפעלת את תחנות הרכבלית ואת התוואי שלה ומתחזקת אותם. תוואי הרכבלית אורך כ-4.4 ק"מ וכולל 6 תחנות. מתוך 6 התחנות, פתוחות לציבור בשלב הזה 3 תחנות; תחנת מרכזית המפרץ, תחנת הטכניון מרכז ותחנת אוניברסיטת חיפה. הפרויקט כולל כ-148 קרוניות, כאשר כל קרונית מסוגלת לאכלס עד 10 נוסעים (8 בישיבה ו-2 בעמידה).

מחיר הנסיעה ברכבלית זהה לנסיעה בתחבורה ציבורית 

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY