חדשות האוכל

לרגל ראש השנה וחגי תשרי, חברת אורגניקזון מציעה מתכון להכנת לחמניות דבש וקינמון טבעוניות.מדובר בלחמניות אווריריות, עשירות בטעמים, רכות, נימוחות בפה ומשלבות שניים מסמלי החג הבולטים – תפוח ודבש. 

מצרכים:

מתכון ל 12 לחמניות בתבנית עגולה קוטר 26-28

500 גרם קמח לבן

כפית קינמון

50 גרם סוכר

10 גרם שמרים יבשים

60 גרם רסק תפוחים

60 גרם שמן קנולה

30 גרם סילאן

30 גרם מייפל

200 גרם חלב סויה/ שקדים

חצי כפית מלח

‍לציפוי לפני האפייה:

חלב סויה

סוכר גבישי (אופציונלי)

לציפוי לאחר האפייה:

3 כפות סילאן

3 כפות מים חמים

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר עם וו לישה שוקלים קמח, קינמון, סוכר ושמרים ומערבבים.

מוסיפים את שאר המרכיבים: רסק תפוחים, שמן קנולה, סילאן, מייפל, חלב סויה ומלח ולשים למשך כ 10 דקות עד שמתקבל בצק אחיד ורך.

משמנים מעט את הבצק, מכסים בניילון נצמד ומעבירים להתפחה עד להכפלת הנפח (בין שעה לשעה וחצי, תלוי בטמפרטורה בחוץ (הבצק יחסית דביק בשלב הזה וזה בסדר).

לאחר ההתפחה, מחלקים את הבצק ל 12 כדורים שווים במשקל 70-75 גרם ליחידה.

מסדרים את הכדורים בתבנית עגולה עם מעט מרווחים עם נייר אפייה אקולוגי If You Care, מברישים בחלב סויה ומעבירים להתפחה שניה של כ-40 דקות כשהתבנית מכוסה במגבת.

בנתיים מחממים תנור ל 180 מעלות

מברישים את הלחמניות שוב בחלב סויה ומפזרים סוכר גבישי אם רוצים. אופים את הלחמניות כ- 30 דקות עד שהן מקבלות צבע שחום.

בנתיים מכינים את הסירופ: מערבבים סילאן עם מים חמים עד לאיחוד

כשהלחמניות מוכנות מברישים אותן בסירופ.

‍הלחמניות במיטבן בטמפרטורת החדר ביום ההכנה ויום לאחריו, ניתן להקפיא אותן בקופסא סגורה עד חודש.

המתכון באדיבות: דניאל וגנר קונדיטורית ושוקולטיירית.

משיקים

קבוצת יינות ביתן, הרשת השנייה בגודלה בישראל, המחזיקה ארבע רשתות יינות ביתן, מגה בעיר, שוק מהדרין, מגה מרקט שזכתה להצלחה אדירה,  השיקה לפני  מספר חודשים פורמט חדש נוסף  "ביתן מרקט" והשיקה בשבוע שעבר סניף נוסף בכפר סבא, אשר עבר שיפוץ רחב התואם לרשת החדשה. אחד הדגשים ברשת החדשה מעבר למחירים אטרקטיביים וזולים במיוחד, הוא על החוויה והנוחות.  הסניף יספק ללקוחות חווית קנייה ומגוון רחב של מחלקות שירות  ירקות, בשר טרי ואיכותי, דגים, תבלינים ועוד . הסניף נמצא  ברחוב השיטה 4  כפר סבא. 

 

על הדונטס ועל הגלידה

מקדונלד׳ס ישראל תפתח השבוע (31.8) את הסניף השני של מק גלידה בקניון הזהב בראשון לציון. סניף זה יצטרף ל-2 סניפי מקדונלד'ס שנמצאים בקניון הזהב, אחד מהם הוא הסניף הוותיק ביותר של הרשת, אחרי קניון איילון והוא פעיל משנת 1994.

רשת מק גלידה מציעה את הגלידה הפופולרית של מקדונלד'ס במגוון רחב של טעמים דשים, בשילוב תוספות מיוחדות המוגשות בוופל, בכוס המוכרת של מק פיצוץ ובאריזת פארטי משפחתית.

בין הטעמים: מסטיק, פירות יער, בייגלה, פיסטוק, גרנולה ועוד , בשילוב מגוון תוספות ורטבים לבחירה. לצד הגלידות, נמכרים ברשת החדשה דונאטס, מילקשייק, במגוון גדול של טעמים, שתיה קלה וחמה.

חוויה קולינרית צפונית

מסעדת פרש דה מרקט הממוקמת במתחם ביג קריית-אתא, היא מסעדה חלבית וכשרה, שונה ומבודלת מכל מה שהכרתם,כשגולת הכותרת של המסעדה היא כמובן הטאבון הממוקם בה, עם הבצקים המיוחדים שנאפים במקום.

המסעדה מציעה תפריט עשיר ואיכותי אותו הרכיב השף אילן ברמלי, שמפקח ומחדש כל העת את המנות, מתוך רצון לשאוף לחדשנות קולינרית ולחוויית אכילה שלא תמצאו במקום אחר.

המסעדה נמצאת בבעלותה של אחת מקבוצות המסעדות המובילות בצפון הארץ שמנוהלת בשיתוף פעולה של אבי פרץ, ספיר ממן והשף אילן ברמלי, שהוא השף המפקח על כל קבוצת המסעדות.

מזגזגים

חברת מילוטל משיקה סדרת צ׳יפס קפוא ב-6 סגנונות לשימושים שונים. בין המוצרים ניתן למצוא צ׳יפס קלאסי, צ׳יפס סטייק, צ׳יפס אמריקאי, צ׳יפס זיגזג, צ׳יפס קוביות, צ׳יפס פלחים וסטייק צ'יפס.
מקפיא הצ׳יפס ברשתות הפך בשנים האחרונות לגנרי ומשעמם. לתוך הואקום הזה נכנסת מילוטל החדשה עם סדרת מוצרים איכותיים ובריאים, שהופכים את הבישול הביתי לקל ונוח יותר. האריזות החדשות ניתנות לרכישה ברשתות נבחרות.

שחיתות של טעמים

מארי אנטואנט של שף שחר לוי, שהביאה לעולם את טירוף הבריושים הממולאים, מתכוננת לקראת ראש השנה וחגי תשרי עם בריוש ממולא בדג חריימה פיקנטי ובריוש שטרודל תפוחים, דבש וקינמון.בנוסף, לרגל חגי תשרי הכניס שחר לוי לתפריט  2 סלטים מרעננים- הסלטים של מארי: סלט סופיה לורן –שרי, בצל סגול, זיתי קלמטה, קרעי מוצרלה, קרוטוני בריוש ברוטב וינגרט פסטו חמציצים וסלט מריה תרזה – חסה, צנונית, חמוציות, תפוחי עץ, אגוזי מלך, נענע, גבינת בושה ברוטב וינגרט אננס וצ'ילי.

מהמטבח הדרוזי באהבה

מסעדת נור מציעה מגוון תבשילים ומטעמים דרוזים מסורתיים מעשה ידיה של בעלת המקום בסמה הינו, שאף טומנת בחובה סיפור מעורר השראה, בסמה,היא אלמנת צה"ל שלה בן יחיד (נור), שפתחה בגפה מסעדה, כנגד כל הסיכויים וההתנגדויות של בני העדה הסגורה שלה. התפריט מציע מגוון מנות דרוזיות אותנטיות וקבלת פנים מחממת לב כמו שרק היא ובני דתה הדרוזית יודעים לתת.

גולת הכותרת של המסעדה היא "ארוחת הטעימות", שמציעה ממיטב המנות הדרוזיות המסורתיות מעשה ידיה. מחירה לאדם: צמחוני (70 שקל), ובשרית לאדם (90 שקל). עוד היא מציעה שם מגוון מנות ותבשילים כמו: מנסף טלה ועוף, תבשיל מטאבק, סמבוסק, פלטת ממולאים (עלי גפן/קישואים/וחצילים), ועוד. בגזרת הקינוחים: עוגת לילות ביירות, כנאפה,  וכמובן את המעמולים המיוחדים שלה כמו "מעמול הפיסטוק".

בניחוח איטלקי

קבוצת קפה גרג, הנמצאת בבעלות יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי, מקימה רשת מסעדות איטלקיות חדשה, תחת השם "מאמא גרג", המתמחה בקולינריה איטלקית.

סניפיה של הרשת החדשה נבחרו בקפידה במיקומים אסטרטגיים, שני הסניפים הראשונים יפתחו באיזור גוש דן והשפלה. בימים אלו נפתחים בקניון עופר רחובות ובקניון איילון ברמת גן. ההשקעה בכל סניף נאמדת בכ – 2 מליון ש"ח וגודלם הממוצע יהיה כ־250 מ”ר.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY