פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-41, אירוע הדגל של העיר עכו, יתמודד השנה עם אתגר משמעותי במיוחד שניצב לפתחו, והוא משבר הקורונה. עיריית עכו בראשות מר שמעון לנקרי החליטה להתמודד עם המצב בנחישות והרבה אהבה ותמיכה לתרבות ולשוחריה ולתת במה, פרנסה ותחושת חיוניות לאמנים, ליוצרים ועובדי התעשייה. לנגד עיניהם עמדו שני ערכים עיקריים: המשך קיום התרבות ומתן תקווה לאמנים ולעובדי התחום שנראה שהם הנפגעים הגדולים של המשבר שכולנו מצויים בו. לתחושת השליחות הזאת התלוותה גם תחושת אחריות גדולה.

הפסטיבל בניהולו של המנכ"ל מאור בנזינו שזו שנתו הראשונה בתפקיד ובניהולו האומנותי של שלום שמואלוב יתקיים בשלב זה על פי מתווה פתיחת אירועי התרבות המאפשר קיום הצגות באתרים השונים תחת כיפת השמיים ויציג השנה  הצגות במסגרת התחרות הצגות אורחות המוצגות בשפה הערבית. השנה הוחלט לוותר על קיום אירועי החוצות מתוך הבנה כי האחריות הציבורית מחייבת נקיטת משנה זהירות, ובתקווה כי בשנה הבאה יתקיים הפסטיבל במתכונתו המלאה. במידה והנחיות הבריאות לא יאפשרו את קיום הפסטיבל במועדו, לרוכשי הכרטיסים תהיה האפשרות לקבל עבורם זיכוי מלא- הפקת הפסטיבל עוקבת בדריכות אחר ההנחיות של משרד הבריאות ותקיים את הפסטיבל על פיהן.

השנה, במסגרת התחרות יעלו בפסטיבל 7 הצגות שנבחרו ע"י הועדה האומנותית מתוך מעל 180 הצעות שהתקבלו. הצגות התחרות מעלות שאלות בנושאים המהותיים לחיינו בארץ, שאלות שישובו ויעסיקו אותנו גם ביום שאחרי הקורונה. היוצרים השנה, רובם ככולם, מבקשים לדון בסוגית הציונות, הנרטיב הציוני, המטרות והיעדים של הציונות ובאתוס הישראלי. נושאים כבדי משקל שמטופלים לעיתים בצורה ישירה ולפעמים בצורה קלילה, מצחיקה ומשחררת. מכירת הכרטיסים לפסטיבל תהיה זמינה מתחילת חודש ספטמבר.

"הג'וינט הישראלי" – מאת ערן טובול, מציג את גדולי המנהיגים של מדינת ישראל כאילו היו צעירים בתקופתנו, שלא יכולים לקנות דירה וחוברים כדי לבנות מודל כלכלי קיבוצי. כשהקופה המשותפת שלהם נגנבת, הם מתפתים לעסקה מפוקפקת עם יאסי, סוחר הסמים. העסקה מסתבכת וכעת חייהם בסכנה. הם פותחים במלחמת הישרדות ומגלים שלניצחון יש טעם של הפסד ובכל רגע הקומדיה יכולה להפוך לאסון.

"פינטה" – יוצרת ובמאית: רוני טוביאס גדעון – היצירה "פינטה" נעה בין טקסט, תנועה, דימוי ואור, ושואבת השראה מיומניו של קולומבוס, מראיונות עם אילון מאסק, משידורי ספייסאקס, משידורי נאסא ועוד, על מנת לבחון את אותם אנשים שיוצאים למסע, המניעים שלהם והמחיר שהמסע שלהם גובה.

"1948"- יצירה ובימוי: אפרת שטינלאוף  – אתם/ן המורים/ות להיסטוריה, מעצבי הזהות העכשווית בראי העבר

מוזמנים/ות ללמוד איך ללמד את אירועי 1948. ביחד נתבונן על העבר ונשאל שאלות על אמת היסטורית, על זיכרון קולקטיבי, על נרטיבים, על קורבנות ועל מנצחים.

art attack"" – מאת ניב שיינפלד ואורן לאור, מופע שבמסגרתו מוזמן הקהל לחגיגה של מוסיקה ומניפסטים מעוררי השראה. מוסיקת הפאנק וה-new wave של תחילת שנות ה-80, זעקו את זעקתו של הדור הצעיר בעיצומה של טלטלה חברתית וכלכלית רבת עוצמה. המניפסטים – שגם הם לרוב נכתבו ע"י אומנים צעירים וחדורי תשוקה, ביקשו להציג אלטרנטיבה למבנה החברתי והפוליטי הקיימים, והופיעו לאורך ההיסטוריה בתקופות של אי יציבות ומשברים חברתיים.

"אלאים الأيام  "Alayam  – כתיבה ובימוי של  אלעד משה, אירוע פרפורמטיבי העוסק בנזילותה של הזהות בחברה רב תרבותית באמצעות משחק, סאונד, וידאו וטכנולוגיות בינה מלאכותית.

"על אדמה מוזרת" – במאית ויוצרת סיון שלצר. הקהל נכנס לחלל מוזיאלי בו מוצגת תערוכה היסטורית שמתעדת את מבצע ״מן השורש״ שהתרחש בשנת 2042. זהו מבצע עקירות מאסיבי של כל העצים הלא מקומיים שנטעו בארץ

בעקבות רעיון ״הפרחת השממה״. הקהל מסתובב בין המוצגים והפרפורמריות, בסיור בין שבילי כאוס הנרטיבים שבו אנו חיים.

"הקהל מתבקש לעמוד" – סאטירה מאת עדינה חיימיס ועידו קולטון ובבימויו – החזרה הגנרלית לטקס יום הזיכרון המרכזי של תיכון 'עלומים' בעכו, פתוחה השנה לקהל. את הטקס מביים אריק יעקובסון, במאי שחולם לביים את "תיבת נוח" ועקדת יצחק בברודווי, אך נאלץ להסתפק בתלמידי שכבת י״ב בעכו. על אף המכשולים, נרקמות תובנות משמעותיות על היום המיוחד, הטקס ועל החיים במדינה ששוכחת לקדש את החיים כפי שהיא מקדשת את המתים. בהצגה משחקת השחקנית אסתי זקהיים.

השנה יתארחו בפסטיבל שלוש הצגות בשפה הערבית:

"שתי נשים"- בהפקת התיאטרון הכפרי טמרה, מאת נביל עאזאר, סיפורן של שתי נשים אם ובתה שנקלעות אחרי מות האב לבעיה "רצינית" בהגשת תרגיל תיאטרלי למכללה בה לומדת הבת במצבה הרגיש. ההצגה זכתה בפרס ההצגה הטובה בפסטיבל מסרחיד 2019.

"מונה"- הצגת בכורה של המרכז לתיאטרון עכו בבימויו של ברק בן דוד, בריונות ברשת ובעולם האנונימי של מדיות חברתיות המאפשר לנו לומר מילים ולעשות מעשים מבלי לקחת אחריות. במרכז הסיפור עומדת חקירה של בני נוער המעורבים בהטרדה של מונה, חברתם לכיתה, ברשת החברתית.

"המופע האחרון" בהפקת תיאטרון אלמהבאש מרהט, בבימויו של מוחמד עיד, יצירה דרמטית יוצאת דופן. הקהל משתתף פעיל ומעורב ברצף האירועים. המופע מסתמך על טכניקת הקומדיה השחורה וקומדיית המצבים. הטקסט של ההצגה הינו מתוך אוסף סיפורים מאת הסופר התורכי עזיז ניסין "מולייר הספרות הטורקית". זוכת פרס ההצגה הטובה בפסטיבל מסרחיד 2018.

במסגרת הפסטיבל יתקיים דיון מיוחד על שם ד"ר שוש אביגל בנושא "תיאטרון במשבר" בהנחיית מאיה ערד יסעור. במסגרת הכנס יתארחו יוצרים פעילים בשני פאנלים שונים ויתקיים דיון על השפעת משבר הקורונה על האומנות בכלל והתיאטרון בפרט.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY